پست شده در بلبرینگ مقالات

چه زمانی از بلبرینگ های خود تراز استفاده کنیم؟

بلبرینگ های خود تراز به طور گسترده در صنعت ماشین آلات استفاده می شود.

بلبرینگ های خود تراز ، یاتاقان های دو ردیفه با راهروهای حلقه بیرونی کروی هستند. حلقه داخلی، توپ و قفس آن می تواند آزادانه در اطراف مرکز یاتاقان بچرخد و عملکرد خود تراز است. توانایی خود تراز شدن آن می تواند خطاهای تراز، تغییر شکل شفت و تغییر شکل صندلی بلبرینگ را جبران کند.

یاتاقان برای یاتاقان های انتقال که در آن شفت و پوسته بالایی به سختی تراز می شوند و شفت به راحتی خم می شود مناسب است. بلبرینگ های خود تراز می توانند بارهای محوری و شعاعی را در هر دو جهت تحمل کنند.

بلبرینگ های خود تراز Skf
SKF یاتاقان توپی خود تراز را اختراع کرد. این بلبرینگ SKF دارای دو ردیف توپ و یک راهروی کروی مقعر مشترک در حلقه بیرونی است.

طرح های زیادی از بلبرینگ های خود تراز تولید شده توسط SKF وجود دارد. آنها طرح اصلی یاتاقان های باز، یاتاقان های مهر و موم شده و یاتاقان های باز هستند.

ساختار بلبرینگ خود تراز:
بلبرینگ های خود تراز دارای دو ساختار هستند: سوراخ استوانه ای و سوراخ مخروطی. جنس قفس ورق فولادی، رزین مصنوعی و غیره می باشد. ویژگی آن کروی بودن رینگ بیرونی با عملکرد خود تراز است و خطاهای ناشی از ناهماهنگی و انحراف شفت را جبران می کند. با این وجود، شیب نسبی حلقه داخلی و حلقه بیرونی نباید از 3 درجه تجاوز کند.

رولبرینگ های کروی می توانند بار شعاعی و بار محوری را در دو جهت تحمل کنند – ظرفیت بار شعاعی بزرگ، مناسب برای بارهای سنگین و بارهای شوک. قطر داخلی حلقه داخلی یک یاتاقان با سوراخ مخروطی است که می تواند مستقیماً نصب شود. یا از یک آستین آداپتور و یک سیلندر جداسازی قطعات برای نصب آن بر روی شفت استوانه ای استفاده کنید. این قفس شامل یک قفس فشرده با صفحه فولادی، یک قفس قالب گیری پلی آمید و یک قفس آلیاژ مس برای خودرو است.

 

 

ویژگی های بلبرینگ های خود تراز شونده:

کاربرد گسترده بلبرینگ های خود تراز شونده
بلبرینگ خود تراز عمدتاً بار شعاعی را تحمل می کند و می تواند بار محوری کوچکی را تحمل کند. جابجایی محوری شفت (محله) به حد فاصله محدود می شود. دارای عملکرد خود تراز است و به آن اجازه می دهد زمانی که ضلع داخلی و خارجی نسبتاً متمایل هستند به طور معمول کار کند. این برای قسمتی مناسب است که هم محوری سوراخ صندلی پشتیبانی نمی تواند کاملاً تضمین شود.

یاتاقان خود تراز است و تحت تأثیر ناهماهنگی شفت نسبت به محفظه یاتاقان قرار نمی گیرد. این به ویژه برای کاربردهای یاتاقانی که ممکن است انحراف شدید شفت یا ناهماهنگی رخ دهد مناسب است. علاوه بر این، بلبرینگ های خود تراز SKF کمترین اصطکاک را نسبت به تمام بلبرینگ های غلتشی دارند تا بتوانند دمای پایین را حتی در سرعت های بالا حفظ کنند.

بلبرینگ های خود تراز SKF همچنین مهر و موم هایی را با مهر و موم های تماسی در هر دو طرف پسوند نام یاتاقان 2RS1 ارائه می دهند. این مهر و موم های تقویت شده با صفحه فولادی از لاستیک نیتریل مقاوم در برابر روغن و سایش (لاستیک NBR) ساخته شده اند. این مهر و موم اجازه کار در محدوده دمایی -40 درجه سانتیگراد تا +100 درجه سانتیگراد را می دهد و در مدت زمان کوتاهی تا دمای +120 درجه سانتیگراد را تحمل می کند.لبه مهر و موم با پخ صاف روی حلقه داخلی با فشار کمی تماس می گیرد.

بلبرینگ های خود تراز شونده با درپوش های گرد و غبار و مهر و موم ها در هنگام مونتاژ با مقدار مناسبی از گریس پر می شوند. بلبرینگ نباید قبل از نصب گرم یا تمیز شود و در حین استفاده نیازی به روغن کاری مجدد نیست. آنها برای دمای کار بین -30 ℃ تا 120 ℃ مناسب هستند. بلبرینگ های خود تراز عمدتاً در راه آهن، موتورهای کم صدا، خودروها، موتورسیکلت ها و ماشین آلات عمومی استفاده می شوند. آنها پرمصرف ترین یاتاقان ها در صنعت ماشین آلات هستند.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×

مکالمه را شروع کنید

سلام! شما میتوانید سوالات خود را از ما در واتساپ بپرسید.

× سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!